Thursday, February 18, 2010

DAH DAPAT sedikit INFO

SEMALAM memang ma umpama orang yang tak boleh nak dibuat berkira bicara. Mata ni dari siang lagi gatal tak tau nak buat apa. Agaknya banyak makan belacan… orang ada resdung, gitulaaa…

Jadi ma amik obat selsema yang boleh digunakan juga untuk gatal-gatal resdung sebiji. Belum isyak lagi, mata ni dah nak katup. So, lepas isyak ma pun tidur depan tv. Nak masuk bilik awal-awal takut rugi… (Ma ni memang tak suka tidur awal… banyak kerja yang boleh kita lakukan sebelah malam).

Kira-kira jam 10.oo ma masuk bilik, dah tak tahan ngantuk. Anak perempuan ma c sweetdarling kol. Aiit…,boleh tak dengar! Itulah penangan obat gatal!

Dia kol sibungsu, sibungsu pun kejutkan ma….

Dia bagitau dah dapat info sape yang punya no bertuah 0139595217 yang bakal terima padah tu… Ingat tuu.. bukan hadiah tau….

Bile dia sebut nama… memang ma tak kenal sape bs tu. Fikir punya fikir… memang ma ada syak seorang budak yang ma selalu hantar produk jualan ma ke kedainya… Hes! Naas budak ni kalau betul dia.. Kesian kerana nampak budaknya baik. Tapi mana tau kan?

Tapi betul ke dia? So, pagi ni ma tak buat kerja. Ketepikan dulu kerja mencari rezeki tu. Ma akan ke pejabat penyelia kedai tersebut. Kedai tu macam 7e, dibuka 24 jam, dan ada banyak cawangan.

Ma akan cuba tanya nama budak tu, betul ke pekerja disalah satu cawangan dikedainya. Kalau iye.. tindakan selanjutnya akan ma fikirkan.

C Sweedarling suruh ma pergi lempang mukanya kalau betul budak tu… Tapi… biar dulu ma fikirkan… Ma tengah sakit urat ni, nanti putus pulak urat ma kalau ikutkan geram.


4 comments:

Dee said...

hahaha..amy2..ada ke disuruh lempang..

pd perkiraan dee eloklah dibicara secara elok..secara org dewasa..dan diberi ingatan juga..sbb kita dh tau siapa dia..so, kalo dia berani2 lagi..ma sumbat je lah dia dlm lokap..baru serik agaknya..

sWeEtDaRLinG said...

hahaha... i bukan suh mak yang lempang [tak kuat], i suh my eldest bro yang pi lempang dia...

orang macam ni tak payah diambil kira lagi... 2 bulan menyusahkan orang, patut diajar cara macam tu aja

Alicia said...

sama le kita ma resdung gak...

setuju je cadangan amy tu suh lempang...kalau dekat mau je i join sekali melempang mamat tu...apa ke kurang ajar sgt???????

lily lotus said...

baguslah kalau dah nampak jalan yang terang lagi bersuluh. semoga ada jalan penyelesaian yang terbaik supaya tak diganggu lagi :)

salam kenal,
lily lotus