Saturday, October 16, 2010

SIAPA NAK BERKAWAN DENGAN BERUANG?!

 123456789

HAHAHA…. KEPADA YANG BERKENAAAN…  JANGAN MARAAAAH YEEE…! Orang ‘veteren’ nak menegur sikit…..  

Ma rasa bukanlah  ma sorang aje yang menerima pelawaan untuk berkawan dari sahabat2 yang tak menggunakan rupa sebenar dalam petak gambar profile mereka…

Jangan salah tafsir! Ma tidak pulak menganggap mereka2 ini berniat jahat atau sebagainya…

Sebab tulah ma tak ignorekan kesudian mereka nak berkawan atau nak mengenali ma…  Ini bukan kes  nak menyombong….!  Malah ma  berbangga kalau ada  ramai kenalan.

Tapi, kan….  Hehehe….

Walaupun gambar beruang yang kita minat itu adalah  dari rupa beruang yang ‘ter’cantik didunia…. alangkah eloknya jika kita menggunakan gambar peribadi kita sendiri…?   Takkan payah sangat kot gambar sekeping tuuu….

Ma pernah ditegur seorang anak saudara yang nakal… Katanya, Ucu…, nama Kamariah  tak glamorlah… Pakailah nama Camelia….! 

Dan seorang kenalan yang tidak dikenali dari seberang…. katanya, Puan, nama ‘Awang’ tu nama kelasik, dari manakah asal Puan?

Bagi ma dengan keikhlasan dan  niat suci untuk berkawan dan mencari kenalan2 lama…. harus menggunakan nama yang biasa digunakan, yang dikenali kawan2 sejak dulu dengan memaparkan gambar  kita sendiri.  Ini lebih memudahkan kawan2 mengenali  dan menghubungi kita…  Betul tak?

Kerana itu, alhamdulillah…. ramailah juga kawan2  sekolah semasa di Singapura dulu yang dapat ma hubungi semula kini….. Masing2 dah bercucu you…! Hahaha….

2 comments:

sW33tDaRLinG said...

hahahaha
tanak kawan ngan beruang, tapi nak kawan ngan berWANG

rasp said...

hehehehehe...setuju gak dengan amy hehehehee...
tapi beruang tu sungguh comel...
ramai yang leh jumpa balik kawan2 lama melalui FB nie kan...