Tuesday, July 20, 2010

PONTIANAK pun MENGALAMI PERUBAHAN

SELAMA dah beberapa tahun ma berulang alik ke kampong, kalau tidak bersama keluarga, ma akan balik dengan bas aje…

Kalau naik bas memang ma selesa dengan perjalanan bas malam. Sejuk dan tak terlibat waktu solat.

Dan kalau ada seat depan sekali  itulah tempat yang paling ma suka.

Tapi belum  pernah lagi ma disuakan dengan kejadian2 menakutkan. Malam tu, ma duduk betul2 depan tangga, seat no 1A. Sedang enak2 tidur, ma terdengar  driver mengeluh. Keluhannya seolah2 dah biasa sangat dengan sesuatu benda. Ma pun celikkan mata, memandang ke depan.

Ternampak kelibat seorang perempuan bertubuh langsing  berpakaian putih labuh, dengan rambut panjang. Mengiring…menghadap keseberang jalan, seolah2 nak menyeberang jalan.

Memang ma nampak jelas sebab lampu jalan terang,  terkena pulak dekat dengan  simpang. Tapi kerana ma ni jenis orang yang tak peramah dengan orang yang tak biasa, ma tak bertanya apa2  pada driver. Tapi ma faham keluhannya…

Siapalah yang berjalan sorang2 diri ditengah malam buta begitu?!Perempuan pulak  tu! Kalau jenis perempuan yang suka berseronok tengah malam pun,  takkan dipilihnya  ditepi jalan! Jangan kata kelab malam, rumah orang pun tak ada!

Bayangkan, perjalanan bas memang laju… Dan bas yang ma     naiki itu melalui lane kanan. Dilane kiri ada sebuah kereta  yang terpaksa melalui dekat  dengan tempat pontianak itu berdiri.

Kelajuan bas tidak membolehkan kereta itu kekanan. Kalau dia kekanan mungkin bas akan menyodoknya. Jadi, terpaksalah dia bertenang….

Itulah yang dikatakan  sepertimana tagline dalam Score A,       DUNIA SUDAH BERUBAH. Bukan saja anak2 jangan lagi dibebankan dengan buku2 teks yang bertimbun yang terpaksa kita, sebagai penjaganya menggadaikan masa memeriksa kerja2 yang dibuatnya… Dengan online Score A saja, segala2nya beres!

Maaf …bagi iklan percuma  Score A…     Tujuannya untuk membantu anda jugak….

Begitu juga dengan  si pontianak ni…    Akibat dunia dah berubahlah dia tidak lagi kelihatan  ditempat2 gelap…malah ditempat terang benderang yang bercahayakan lampu jalan pun dia boleh keluar! Maknanya pontianak pun melalui perubahan!

Kalaulah anak pontianak itu pergi sekolah, ma suruh anak ma SD pergi jumpa dia untuk guna Score A. Hahaha… jangan marah…  jangan marah..!

4 comments:

Dee said...

elok2 baca dh saspen..ma sogok lak ngan score A..hahaha..

ni kt highway mana ma? mujur xde apa2 ye..

Zullism said...

aaaa...highway mn yerk?

sWeEtDaRLinG said...

huuuuhuhuh taknak taknak taknak.. biarlah anak pontianak tu tak pakai score A pun

lily lotus said...

uish..driver tu dah biasa kot. ishk2..diorang mesti mcm2 experiencekan