Monday, May 3, 2010

1 Mei = HARI BURUH = ANNIVERSARY

30 April -   ma drive ke Paka, bersama Mira dan Yana ke rumah anak ketiga  ma Hizaq. Sejak beliau  membeli rumah lebih kurang 6 bulan lepas, belum sekalipun  ma ziarah ke rumah mereka, kecuali hanya singgah seketika semasa pergi dan balik dari Mekah kerana kebetulan flight hari tu dari KLIA.

Sempat juga si Hizaq melepaskan hajat si Mira ke Mesra Mall di Kerteh, sebelum makan malam di tepi pantai Paka.   Seronok jugaklah ma bersama anak2, menantu dan cucu2 malam tu… Maaflah tak ada pic….

Hajat hati nak tidur 2 malam. Tapi dek kerana si bungsu Yana menerima tawaran untuk metrikulasi ke Kolej MARA dan kena daftar ke Kuala Nerang, Kedah pada 10 Mei ini, ma pun dah tak sedap duduk kerana memikirkan persiapan2 yang perlu dilengkapkan.

Petang 1 Mei ma bergegas drive balik ke rumah dan terus membeli sepasang lagi kain untuk dibuat baju kurung Yana bagi menambah pakaian yang sedia ada.  Seperti biasa ma juga yang akan menjahitnya sendiri.

Dipetang yang sama ma menerima sms dari seorang sahabat karib yang jauh, kononnya mengucapkan Selamat Ulang Tahun Perkahwinan..?!

Begitulah… istimewanya tarikh yang ma pilih membuatkan kawan2 dan sahabat sentiasa sama2 mengingatinya. 

Lazimnya dulu2 ma selalu berjenaka dengan sahabat karib tadi…

1 Mei = Cuti.  Semua orang bercuti kerana sama2 menyambut anniversary ku… !

Hee…,  perasaaaan… katanya.

1 comment:

Kamariah Awang said...

Menariknya, Qaseh... Paling sedap kek Hari Ibu tu...!