Saturday, June 11, 2011

BUNGA2AN…

ASSALAMUALAIKUM!

Akibat PC  ‘senak perut’, ma terpaksa memendam rasa.

Nak menulis balik pun rasa kekok semacam ajee…

Entry ni pun… entry tersangkut…
dek kerana dah lama sangat terperap 
rasanya macam dah tak sesuai..

Apa2 pun… suai2kanlah jugak yee!?

Satu pagi tu… Zikri minta izin nak guna hp ma.
Kemudian dia tunjukkan hasilnya….

 

DSC02211

 Oooo… mat bunga jugak rupanya Muhammad  Zikri ni….

 

DSC02191

DSC02189   ~Waaah… hebat jugak citarasa budak ni… Kredit untuk Muhammad Zikri!~

Tapi kaaaan… kaaaan……

v

v

v

v

v

 

DSC02201Sekuntum mawar meraaah.. sebuah puisi…
Teringat lagu ciptaan M. Nasir dendangan David Arumugam…
 

Eh, sape kasi nenek bunga?
~Adalah….. seseorang!~
Sape?
~Rahsia!~
Sapeee??
~Alah, abang… bukan nenek soranglah yang dapat!
Semua orang yang pakai tudung merah tu dapat.
Hari Ibu ….~
Eh, ini dah berapa haribulan dah ni… takkan hari ibu lagi!?
~Tiap2 hari ada Hari Ibu, bang. Ingat tu!~

~Terima kasih kepada Datuk Wan Ahmad Farid,
menghadiahkan sekuntum mawar merah  kepada semua perwakilan Wanita UMNO Bahagian Kuala Terengganu….
pada 31hb Mei yang lepas…

6 comments:

hani@debumelukut said...

dapat hadiah bunga yerr...?
Happy bila di hadiahkan bunga tapi tua2 mcm saya ni hanya dapat bunga di hari ibu jer lah..tu pun kira nasib baik kan?

GreenJade said...

salam ma..rindu kat maa...igt ke manalah menghilang hehe

cantik nye bunga raya...saya suke :)

wida said...

lama menghilang ma ni..rajin2 lah updated story.

bestnya dpt bunga..

Zaitun said...

Ada bakat Zikri ni walaupun hanya menggunakan hp,cantik gambar2nya.

Untung ma dapat bunga dari orang besar pulak tu.

Kamariah Awang said...

hani@dm: Ada anak bertanya, mak nak apa mak hari ibu ni... ma kata tak payah apa2lah... mak nak kasih sayang aje... Kita ni sebagai ibu memang tak kesah mane kan, hani...

Green Jade: Tak menghilang kemana, Tini.. cuma PC senak perut.., internet pulak cam gila bayang, sekejap ada sekejap tak ada... Kadang2 tu nak jengah kelaman kawan2 pun tak dapat... Sabar2 aje lee cik Kamariah! Hihihi

Wida: Insya Allah, kerana minat sama2 kita usahakan.. Hihihi..

Zaiton:Biasalah.. walau orang besar pun kena jugak amek hati orang kecil macam kita ni... ye tak? Hihihi...

Mak Izz said...

hihi.. ma dpt bunga dari Dato' Farid lagi awwww!!! subhanallah cantik sunguh bunga raya tu tersusun indah berderet2.