Friday, November 5, 2010

PADA 4 NOV 2009 ITU….

DIAM TAK DIAM  rupanya dah genap setahun  usia

 Matahati-Kamariah.blogspot.com

Rasanya terlalu cepat masa berlalu..  Masih terbayang2 lagi, pada 4 November 2009, ketika kesibukan ma menguruskan keberangkatan untuk ke Tanah Suci, anak ma SD menghulurkan PC pada ma.

Mak tulislah….  Maya dah bukakan blog untuk mak.  Mak kata nak menulis balik….!

image

Dengan tak banyak kira ma pun duduk seketika, berfikir apa mukadimahnya untuk tatapan pertama pembaca….

Nampak mudah, tapi mencabar jugak rupanya…Lebih2  tercabar lagi bila membaca entri anak2 muda … ceritanya cerita orang2 mudalah... tentang keluarga… anak2…   holiday… makan2… kawin… merajuk dengan suami… dah tentu banyak tarikannya..!

Mak tak payah tulis yang gitu2, pesan SD yang juga punya blognya sendiri Sw33tdarling.com

Iyelah tuuu… nanti hasil mak dengan anak tak ada beza pulak kaaan? Ma kenalah  guna pakai   pesanannya tuu…

Untuk setengah tahun pertama, ma agak kegawatan masa, rasa malas dan macam nak tutup aje blog….  Lebih2 lagi tengok kolum di ‘gerbang silaturahim’ ada berapa kerat aje  followers ma ….. Mungkin orang tak minat pada cara penulisan orang2 veteren macam ma ni kot….?!

Tapi alhamdulillah, kekuatan ma kerana ma minat menulis.  Dan ma tau walaupun yang tertera di ‘gerbang silaturahim’ tak begitu memberangsangkan, tapi ma tetap  ada juga silent readers….!

~ Ma  sendiripun  banyak juga membaca entry blog2 lain  secara senyap.  Kadang2 jadi tak tau dan tak pandai nak komen atau membalas balik.  Tapi ma tetap membaca sebenarnya..!

Yang paling ma terharu sekali apabila anak blogger ma DEE…. Dengan taat dan tekunnya … boleh dikatakan hampir kesemua entry ma dia membaca dan memberi komen.

Kadang2 bila terdapat 1 sumbang-sumbing mutiara, dan ma pun  klik aje disitu,  ~dalam hati dah agak dah, kalau  ada cuma 1 komen, ini mesti Dee~ maka tekaan takkan meleset ….,   akan nampaklah gambarnya yang sedang menompang dagu….

Didalam hati terasa mesra dan teringin nak jumpa….

Kami  pernah berjumpa untuk mengeratkan silaturahim sebanyak 2 kali di Kuala Lumpur.  Yang terakhirnya ma berkunjung ke rumahnya pada   hariraya  yang baru lalu ini…..

Terima kasih yee Dee…. Ma rasa sangat dihargai!

4 comments:

Loqman said...

assalamualaikum ucu... kita semua sangat menyukai dan terhibur dgn blog ucu ni... tak sabar nak baca kalau ada blog terbaru.. sekarang ucu umumkan kat facebook jika ada entry baru, bagus idea tu.. moga moga ucu di kurniakan kesihatan yg baik untuk menulis blog ini... sampai jumpa lagi bulan depan di KT... dari Man, Emilia sekeluarga di woodlands..

rasp said...

ma slow and steady buat entri2 nie ma..
walopun ada masa cam dah give up...
tapi rasa sayang tu adakan...
nak nak bila ada pengomen tegar cam dee nie :)

Kamariah Awang said...

Tk, rasp.... Mane dee nii ek? Hihihi....
Man.. emilia... ucu tertunggu2 kedatangan kalian... Dalam hati rasa tak sabar. Jangan tak jadi tau!

Dee said...

Ma..bloglist dee problah..kdg2 kalo ada entri baru ma..dia x kuar..xpe..ma jgn riso..dee dah komen hampir semua entry2 yg dee tinggal...maaf ye ma..