Sunday, October 23, 2011

REZEKI JUMPA MAHMUDAH

 

DSC02789

~ Cikgu Hjj. Mahmudah -  berbaju biru…. ~

 

DAH lebih setahun ma tak bertemu dengannya. 
Hariraya tahun lepas, ma dan SD ada merancang
nak beraya kerumahnya,
tapi dek kerana gara2 beraya sakan ketempat lain,
kami boleh terlupakan janji yang nak pergi kerumahnya tuu….
Sibbaiklah, dia tak kecikhati….

Sejak kenal, ini kali ke2 ma berjumpanya diKL.

Ma mengenalinya ketika di Mekah tahun 2009 dimusim haji.
Hjj. Mahmudah satu2 rakan sebilik ma dan Che Bunga.

Kuasa Tuhan…, orang lain bersesak2  5 atau 6 orang sebilik.
Tapi ma dan Che Bunga hanya duduk 2 orang aje sebilik
walaupun katil ada 4 sebenarnya….
Dan diakhir2… ketika hampir nak berangkat ke Arafah
Mahmudah masuk kebilik kami... Jadilah ber3…

Walaupun cuma 2 minggu bersama tapi mesranya
macam adik beradik…..
Seminggu selepas balik semula ke Mekah dari Arafah…..
ma dan Che Bunga berangkat ke Madinah
sebelum pulang ke tanah air….

Bila balik ke Malaysia kami tak lupa bersms
bertanya khabar.

Biasanya…. bila ma dan Che Bunga ke KL
setiap kali nak berdating… dia dengan ikhlas
menetapkan nak ke lokasi mana…
JOM PRIOK SEDAP DELI…? Kami menurut ajeee…

Kalau jengah ke laman SD, dah tentulah
perihal menunya menjadi agenda utama….

Lama tak jumpa….. macam2 berita dan cerita
sampai tak cukup masa...

Teringat ketika di Mekah dulu,
dia asyik aje bercerita dan bercerita
Sampai tak sedar bilamasa ma dan Che Bunga ‘padam’.
Besoknya sambuuuung lagi…. Hahaha…

11 comments:

wida said...

seronok kan jumpa kawan lama..mengimbau kenangan manis.

MulutPayau said...

memang seronok kalau dapat jumpa kawan2 lama...macam2 cerita nak dikongsi....

Amie said...

moga persahabatan kekal berpanjangan...

Acik Erna said...

Assalam Ma..masa2 yang menggembirakan acik..bila bertemu kawan2.

Kunang-Kunang said...

Jumpa kawan lama memang menyeronokkan. Banyak perkara nak dicerita.

Apa pun tentu meriahkan.

rasp said...

seronok dpt jumpa kawan lama...
byk kisah-kisah lama yg nak diceritakan dan cerita2 baru nak dikongsikan....

* ma, terimakasih atas keropok tu ye....smoga bertambah murah rezki ma...

rasp said...

seronok dpt jumpa kawan lama...
byk kisah-kisah lama yg nak diceritakan dan cerita2 baru nak dikongsikan....

* ma, terimakasih atas keropok tu ye....smoga bertambah murah rezki ma...

dela said...

klau jumpa kawan2 lama ni.... sembang2 1 hari pun x cukup.... seronok sgt!1..

Zaitun said...

Jumpa kawan lama memang seronok banyak cerita nak dikongsikan.

nurayunni said...

wah..seronoknye ma jmp kwn2..nanti kirim salam ye..

Qhaifa Nur said...

salam singgah

jumpa kawan lama macam2 citer akan kluar..bestnya

dah follow jom follow back
qhaifanurin.blogspot.com