Wednesday, April 20, 2011

PESANAN BUAT KEKASIH AMENG…

Ameng_Gari

BERITA terkini yang keudara baru2 ni adalah tentang
penyanyi rock meleleh
Ameng Spring yang dijatuhkan hukuman 7 tahun penjara
dan lapan sebatan.

Adoooii, beratnya tu…!

Apa yang boleh kita hulurkan adalah simpati..
Walaupun musibah itu adalah diciptakannya sendiri
Sebagai sesama insan
yang tidak sunyi dari melakukan kekhilafan
ma tetap rasa kesian padanya…..

Sebenarnya hidup kita adalah pilihan kita sendiri
kita yang menentukan
samada akal menguasai nafsu
atau nafsu menguasai fikiran.

Apa pun, sama2lah kita doakan
moga2 bila dia dibebaskan nanti
beliau akan bertaubat
dan berubah menjadi seorang manusia
yang lebih bertanggong jawab
pada keluarga dan dirinya sendiri…


Bukan niat ma nak tarbiah tau..
Sebenarnya ma nak bagitu
ma adalah salah seorang peminatnya
kerana lagu2nya mempunyai lirik yang sempurna penceritaannya

Terutama pada lagu PESANAN BUAT KEKASIH

Jom kita layan lirik dalam lagu ni sekejap…






“…..kiranya kau ada penggantiku
tetapi hidupmu tak bahagia
rela ku memaafkanmu dan menerimamu sayang…

walaupun hatiku kau lukai
namunku masih menyayangi
kerna sehingga waktu ini
cintaku masih untukmu….”

Berapa keratlah agaknya orang yang sanggup menerima
bekas kekasihnya yerk?!

~Tolong doakan semoga Allah selamatkan perjalanan ma
ke KL malam ni dengan ‘flight’ SANI,
untuk bersama2 SD memeriahkan Hari Keluarga
di Singapura..! Amiiin…~

5 comments:

nasazfrog... said...

mama klu dah terjebak ke benda tu mmg payah nak berenti ma ek... apapun pokoknye pangkalnya pada kite sendiri klu nak betul2 berubah,, golongan artis jugak ramai yng camtu tapi ada yng boleh memotivasikn diri sendiri untuk berubah demi masa depan erk ma,,,

Mak Izz said...

oh peminat ameng rupanye. ingatkan sekampung dengan ma.

payah juga ye ma kalo dah terjebak dengan benda tu. bkn mudah nak berubah kecuali betul2 tabah.

sama2 kita doakan, insyaAllah...

wida said...

wah..nak jln2 yer.happy holiday ma:)

GreenJade said...

owh sure ma sdg rest2 dlm flight 'SANI; skg nih yer ehehe..safe journey n hv fun yeah

eh maa..saye pon suke lah lagu nih..tingat zaman2 moda2 dulu ehehe :)

lily lotus said...

suka sgt lagu2 dia. tp nak buat camnekan, dah itu jalan dia pilih. semoga jadi pengajaran...