Monday, July 9, 2012

BERTAHUN2 TAK JEJAK MPH

AKIBAT BORING  menunggu anak2 memilih CD Korea
ma selamba aje masuk ke MPH dihadapannya.
Jujurnya ma merasa bangga sangat melihat kemeriahan 
novel2 dari novelis2 angkatan baru
Aduuuh.. ramainya penulis2 baru…
Tapi tak satu pun termasuk dalam list yang ma kenal
~Sungguh aku ketinggalan dengan ‘duniaku’ daaauulu2~

Tapi yang satu nii.... agak fimiliar

DSC03506_thumb1

~Mungkinkah dia Marwilis Hj. Yusof?
Novelis bekas wartawan jenayah  
yang terkenal dengan kesah2 sensasi era 70an tu?~

Dari judul novelnya tu, ma yakin orangnya sama.
Kalau benarlah dia,
Alhamdulillah, rupanya masih aktif berkarya lagi…
Dia adalah salah seorang penulis kegemaran ma.
Antara novel2nya yang ma baca
Bila Kompang Berbunyi…, Izin dalam Paksa…
Semua ceritanya diambil berdasarkan dari fail mahkamah
pengalaman ketika dia membuat liputan perbicaraan kes2 mahkamah dulu.
Hmmmmm….. Tengok ajelah jawabnya
Manalah ma  ada masa  nak membaca novel macam zaman muda2 dulu….

7 comments:

Acik Erna said...

assalam ma..acik selalu masuk menemani anak cari buku rujukan.

Rasp said...

as salam ma....
betul ma, ramai betul penulis2 dah muncul...
sampai kekadang tu tak tahu dah nak amik novel mana...

[PCL] said...

oh ye, ank2 remaja skrg ni minat sungguh dgn Korea...sy pon sama gak hadap semua ni..xpa Ma, hilangkan boring dgn sesuatu yg baik spt membaca .

Dee said...

selalu masuk MPH..tapi tak beli dah ma..buku yg ada pun ada 10 buah tak baca2 lagi..

Zaitun said...

Salam ma...Kedai buku MPH dan Populor memang tempat saya mencari buku/novel.

Tahniah dapat cucu lagi.

MulutPayau said...
This comment has been removed by the author.
MulutPayau said...

Assalamualaikum ma...

Saya pun suka ke MPH...bnyak novel yg terdapat kat sana...