Tuesday, November 29, 2011

JOM BACA, ABANG TRAPIK!

KALI ni entri ma ditujukan  khas buat ‘ABANG TRAPIK’
Jadi…, ma harap2 akan adalah walaupun sorang
abang Trapik yang jadi ‘wakil’ sudi jengah ke blog ma ni…
Ma nak ‘leter2’ manja sikit…..

SEBENARNYA Kuala Terengganu ni bang Trapik 
bukanlah bandaraya jem tegar sangat pun….
Tapi selalu buat ‘gegar’kan jiwa lara kami pemandu2 jalan raya ni…
Bila abang Trapik dok sibok melambai2 kat simpang2 ..

Time tu, time perdanalah konon….
time orang2 pejabat balik kerja….
Sesekali datangkan ‘rajin’ abang Trapik
kul 3 petang tu dah start operasi….

Simpang Bukit Kecil
Simpang Pustaka Awam - Jambatan Sultan Mahmud
Simpang Sabasun – JPJ….
~sekadar menyebut beberapa tempat yang biasa jadi laluan ma~

Semua tu dekat2 aje sebenarnya….
Tapi kalau abang Trafik ada, nak sampai kesatu2 simpang tu…,
boleh tertido kita dalam kereta…..!

Jalan  bukannya semakin lancar kalau abang trapik operasi
Sebaliknya semakin jadi jem memanjang….!

Selalunya kita boleh cam
bila berlakunya jem memanjang begitu MESTI
ditengah2 simpang tu ada abang Trapik yang terpacak jaga…

~Lampu trapik merah…. dia melambai2 suruh jalan
Lampu hijau… dia tahan suruh berhenti.
Alahai…  KOMPIUSLAH i!~

Petang semalam… dari simpang Jambatan Sultan Mahmud
nak sampai ke simpang Gong Kapas ajee…
ma ambik masa lebih setengah jam!
Bayangkan!

TAK PAYAH JAGALAH ABANG TRAPIK….
PAKAI AJELAH LAMPU TRAPIK TU….

SEBAB…. KALAU BILA HARI HUJAN
ABANG TRAPIK TAK OPERASI KAAAN…?
JALAN OKEY AJE….. TAK JEM PUUUUUN!!

9 comments:

Ezza said...

saya setuju sangat..ada masa nya abang trfik ni buat huru hara jalan raya..cuba lah bayang kalau kereta tak ekon...

wida said...

yelah..kdg2 tu bila diaorg jaga makin jem pulak!

Kamariah Awang said...

Ezza & Wida : Huh, makin bersemangat ma bila ada yang setuju! Hahaha...

Ros said...

Salam Kamariah,

Pasai apa pulak dia pi dok terpacak kat tengah jalan, kalau dah lampu trapik tu tak dak masaalah apa pun kan....Lain la kalau lampu trapik tu rosak...ish...macam2 la depa ni kan...

Dee said...

kena tgk tempat jugaklah..kalo abg trapik nak jagakan...

Kamariah Awang said...

@Ros n Dee : Itulah masaalahnya... Kalau depa operasi, lampu tu tak di offkan. Hijau merah dah berkali2, tapi kena tunggu Abang Trapik lambai baru boleh jalan!.. Makan hati betullah dibuatnya...

MulutPayau said...

memang betul tu ma...kadang2 abg trapik ni boleh bikin jalan makin jem.....

Zaitun said...

Kat Kl pun macam tu juga,bila ada abg trapik memang jalan akan jadi jem.

atty's said...

kena tgk keadaanlah,kalo abg trafik nk jagakn