Tuesday, March 15, 2011

FAREWELL BUAT SITI

SETELAH 10 TAHUN berkhidmat…Dah macam keluarga sendiri rasanya.

Sampai masa berpisah, terpaksa berpisah jugak akhirnya…

Sejak berusia 17 tahun... kini 27, Siti dipanggil pulang oleh keluarga kerana tuntutan jodoh.



Di Singapura….Anak saudara ma ~Rohaida dan pembantunya Siti


~Keluarga bahagia~
Majikan yang baik dan prihatin….
Haida dan Sukari bersama anak tunggal mereka, Uzer Daniel.

Uzer…. Nampak sedih sangat….
Apa tidaknya, dah bertahun2 dilayan macam anak sendiri.


Berkawan rapat dengan Su ~berbaju hitam~ sama2 pembantu...
Mungkinkah yang dikanan ini Piah, menggantikan Siti…?!


Keluarga yang sentiasa menyokong dan tak pernah membezakan kehadhiran Siti…


Majlis perpisahan khas untuk Siti…
‘Tapi nampaknya, majikan kamu yang ‘terlebih enjoy’, Siti….’
Hihihi… ‘amal’kanlah selaluuu!


Khidmat terakhir pembantu yang setia…..
Tak heran…! Siti memang sangat2 rajin dan ikhlas orangnya.



Kalau dia datang di Terengganu ni pun, dia tak pernah kekok atau duduk diam.

Siti….
Semoga kamu menemui jodoh yang terbaik,
sebaik kamu…

7 comments:

Dee said...

bila kerja rajin, majikan pun sayang..

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

sedihnya bila dapat tau kak siti dah nak pergi.. tiada sebaik pembantu rumah selain kak siti...

wida said...

Alahai sygnya...tapi jodohnya dah smpai nak wat cam ne kan.takkan kita nak sekat pulak.

gee ryder said...

susah nak dpt maid camni skg...
Bertuah sungguhla sape yg dpt..dah tentu majikan pun syg n susah nak lepas

rasp said...

susah nak dapat pembantu yg baik & rajin...
bila dah lelama bersama terasa dah macam keluarga gitu kan Ma...
smoga yg terbaik menantinya di sana..

Wahidah said...

lama tk ziarah sini..maaf ye ma..


bertemu n berpisah adat manusia biasa...:)

GreenJade said...

jarang2 dpt pembantu yg baik mcm Siti..mmg terasa seperti lost sebutir diamond kan ma..

sukses2 utk Siti